MR NUFF

Awak ke yang Seksi tue?


Hari nie nak ngomel tentang makanan yang sebenarnyer..perempuan tak kira dah kawin ke belum badan mesti nak seksi ,ramping cantik bergaya a.k.a Datuk Ct Nurhaliza..idola saya tue..simpan target bila dapat keje tahun depan nak beli make up Simply Siti..hehehe tapi leh ke cantik macam beliau..so aper yang penting yang saya dapat tahu kita kena percaya pada perut kita..kalau kecik tue..makan berpada-pada lah..kalau badan besar pun tak semestinya kena makan banyak..betul tak ?..pastu kita jangan cari geng kuat makan..risiko gak kang kita pun bedal jer aper saja..kalau nak betul-betul turun berat badan kita buat jer makanan tue sebagai musuh..hah ambik kau...musuh terus..kita gantikan dengan buah-buahan..ye tak ye gak..sedap gak kan buah..lagi satu nak makan nie kalau time tension jangan la..sapu habis nanti makanan kat pasar malam..yang nie memang betul..saya salah seorang nyer..masa nak makan kita berbual-bual ker..tak rasa lapar sangat yang nie tak boleh kot sebab lagi kuat kita berbual lagi laju makanan yang kat depan kita sapu..sambil menyelam minum air..lilin beraroma..macam tak der kaitan jer nak bagi badan cantik menawan..nak makan malam romantis boleh ler kan.....yang nie yang penting jangan jadikan makanan sebagai sahabat baik kita..biar lah makanan jadi kawan biasa jer..hehehe..tapi yang saya dah praktikkan sekarang makan malam bawah pukul 8malam ..badan jadi cepat turun..so yang mana serasi ngan badan kita ..kita buat..jangan sampai mudarat diri sudah ler..ape yang penting tepuk dada tanya hati..nak turun berat badan cara lambat tapi selamat ke cara cepat tapi tak selamat...ini pandangan saya..pandangan kawan-kawan???

4 comments:

Dina a.k.a Ibu Aqimi said...

myra ada komen dekat sini kan..;)

SyUhAdA said...

nak kuruskan bdn jgk..
dh tmbh bape kilo dah..
tp mula2 je smgt..,
lps tu..dah lupa dah..
bedal ape yg ade..

Dina a.k.a Ibu Aqimi said...

hehehe..syu memang pun kita pantang jumpa makanan tu yang xboleh nak semangat

JLean said...

Dropping by ere . =). Nice one there..

Tabung Ayam