MR NUFF

Menu siManja ku


anak-anak dah makin besar..macam-macam peel..adib dah mula makan byk tp ada mood dia..sampai terkejar-kejar aku nak bagi dia makan..selalu aku ckp kalu xmkn xboleh tgk neno trus laju dia makan(xbaik buat mcm ni)tersangat la suka makan buah-buahan xkira import atau tempatan..mmg ms ngandung dia aku kuat makan buah..hhehe bygkan aku habiskan dua ikat pulasan sorang then mlm tu air ketuban aku pecah...amni aku nak bg makan puri ms dia dh mask 4bln tp xnak bagi byk..sebb mata dia dok tgk jer bile kami semua makan..aku try masuk madu ngan jari kat mulut dia kuat btl dia hisap...ms nganung si Amni aku mmg byk masak..minat sgt buat kek batik marie tu..mst amni nnt kuat mkn tgk peha dh gebu jer..ape2 pun janji anak-anak ibu sihat..aku baca buku Wardina 'Mama Saya Lapar' tp xsemua boleh ikt coz kanak-kanak xsama lgpun background pun kena tgk..ada family mampu n xmampu..yg penting nutrisi setiap makanan..cth Wardina ckp air bergas dilarang keras bg anak-anak dia minum..mmg air bergas xbgs..aku mmg xbg tp dibelakang aku..dia ternampak sesapa minum dia pun nak..lgpun kalu g McD mst dapat air..tu yang dia nak..aku dah gtau husband pasni jgn bg lansung adib n amni minum air bergas..susah payah aku bg susu badan..xkan nak perot anak bergas...aku akan praktikkan air kosong utk semua ahli keluarga aku 'air tok' bak kata Wardina ngan anak2 nyer..bahasa Acheh..g blk kg pun aku nak ltk air kosong je dlm kete..xder lg berhenti bl kat air stesen minyak...ini azamku..:)

No comments:

Tabung Ayam