MR NUFF

Terapi Minda

Salam...

Puas hati alhamdulillah bila hasil tanaman menjadi, hijau je bila balik rumah ;) 

Sekarang dekat rumah dah macam- macam pokok kami suami isteri tanam, tunggu nak makan hasil je insyaallah 


Pisang abu ni dah lama tanam tapi jantung tak keluar pun lagi , sabor sabor merajuk kot En babah amik anak dia tanam tempat lain ;) 


Delima baru belajar berbunga , tapi 1 dah jatuh En babah terus amik tindakan drastik tutup keliling pokok kurangkan angin atau hujan lebat dari kena bunga nya ;)


Rumput yang kami tanam dah satu tahun  lebih dah nampak hasil cuma tak pakar jadi rumput agak beralun , setahun baru nak mesin memang jadi cam gini la kot, suka tengok bunga ros tu dah rajin bunga, nyaris nak kena buang sibbaik En babah doktor pokok , dia ikhtiar bagi subur ;)

Panjang pulak entri kali ni ;) 

3 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Wah!!!Seronok tgk tanaman menjadi kan...berbudi dgn tanah mmg berbaloi dpt hasilnya.Subur nampaknya pokok pisang tu...

Kakzakie said...

Memanglah suka bila apa yg kita usahakan menunjukkan hasil.
Sebab itu tak rugi menanam walau apa pun juga.
Tak kiralah pokok utk dimakan hasilnya mahupun bunga sedap mata memandang.

Aisy Nasiha said...

Memang terapi betul ni bila tengok tanaman kita ni menjadi. Banyak la korang tanam.lepas ni menuai hasilnya seronokla..

Tabung Ayam