MR NUFF

Pokok Hiasan Dalam Rumah

Salam

Semoga sentiasa dalam keadaan baik dan sihat hendaknya untuk terus menjalankan ibadah kepadaNya ... 

Kami baru beli pokok hiasan dalam rumah , yang kami belum berbunga



Kalau berbunga macam ni le rupanya ;) 

Pokok : Nursery Bandar Baru Putra 
Pasu : SSF Ipoh 

Jom baca sedikit info tentang pokok ni

SPATHIPHYLLUM CUPIDO

Berasal dari Columbia, tumbuhan berbunga putih daripada keluarga Araceae mula diperkenalkan di Eropah pada 1870.

Juga dipanggil bunga lili atau the Peace Lily berikutan bentuk bunga seakan-akan bunga itu. Ia memerlukan air yang banyak dan sangat suka suasana redup.

Bagaimanapun, pokok ini boleh memudaratkan sesiapa sahaja memakannya kerana mengandungi calcium oxalate crystals yang boleh menyebabkan radang dan muntah

Sumber : Anjung Seri 

Takut pulak , tapi En babah dah beli , semoga dijauhkan dari perkara yang tidak baik.. Niat nak buat hiasan dan pembersih udara secara semulajadi je 



4 comments:

Tihara said...

cantik bunga dia color putih :)

Khamsi Abdullah said...

cantik..eksotik.. klu ade anak kecik kne jaga2 klu macam tu. pokok lili punya bau pun manis..lembut..

HeNRieTTa JoSe said...

Cantiknye...macam pokok keladi kan...tapi mmg pernah dgr org ckap berbahaya....tapu xpe, insyALLAH okay, sebab anak anak akak dah besar...

Ena's Stories said...

Cantik pokok tu adyna....pokok tu tahan lama tak?

Tabung Ayam