MR NUFF

Wordless Wednesday : Pokok Udara

Salam


Pokok yang tak berakar , mudah dijaga , penghias meja

Update info : 


Akar tillandsia hanya berfungsi untuk memegang sesama sendiri atau media yang digunakan untuk menanamnya.


9 comments:

Kakzakie said...

Kakak tak pernah tahu tentang pokok ini Dyna. Boleh membesar walau tanpa akar ye. uniknya...

Aisy Nasiha said...

Memang pencinta alam ya dyna ni. Banyak pokok2 di sekeliling tak kira rumah atau pejabat..bagus ni

adyna said...

@Kakzakie Sebelum ni pun sy tak tahu kak , baca dalam majalah laman , g Nursery tgk pokok ni mmg ada , blh jugak Ltk dkt kayu , tak perlu siram , spray je , jenis ni blh berbunga , bila ank keluar , yang berbunga tu akan mati , dan harganya blh tahan , mcm ni kecik je rm19.90

adyna said...

@Aisy Nasiha Hihi , asal nama pokok mmg aisy. Hobi dan minat ... Ni Ltk kt umah mil dulu ni , sbb blom pindah betul2 lg umah sendiri

idzwa kamaruddin said...

Mane nak beli ni?

adyna AB said...

Dkt Nursery bunga idzwa ;)

Tihara said...

pokok ni ada bunga tak ?

imm said...

wahh uniknye pokok ni..x pernah jumpa pulak..mmg name die pokok udara ke?

adyna AB said...

Ada kak , kalau perasan bunga yang layu tu , pokok ni baru pas berbunga , ms beli bunga nye mmg dah layu

Tabung Ayam