MR NUFF

macam mana nak ajar adib tak pakai lampin??

salam semua..hari nie genap amni 8bulan..abang nyer adib dah nak masuk 2thn 6bln..macam mana aku nak ajar dia jangan pakai pampers..haru dibuatnyer kang dia kencing merata2..coz adib ckp pun tak seteror mana lagi..tapi aku nak kena ajar gak...baru nie dia dok telanjang bulat punya lama..ingat leh control tup2 dia kencing dalam bilik ..nasib la tikar getah kalu karpet jenuh nak membasuh...rata2 aku tanya org deme ckp anak deme sume mula2 susah lama2 ok..mungkin adib pun macam tue gak kot..aku walaupun tak keje tak menang tangan nak tgk sebab amni nie pantang tak nampak aku depan mata mula la nak melalak...dulu aku nak pisahkan adib ngan susu badan aku letak pencelup warna merah kat puting dia terus tak nak sebab ingat darah..adakah aku perlu letak pencelup dekat pampers dia gak kali nie???

2 comments:

kakyong said...

aliya rasanya lebih kurang usia adib.. tp aliya masih on cloth diaper.. cuma la ni dia dah tak berak dlm CD.. kalo dia nak berak @ kencing.. dia akan buka CD.. tp kdg2 dia kencing juga dlm CD.. tp dia memang dah potty-training diri dia sejak 3 bulan yg lalu... hehehhe... ibunya malas nak ajor lagi.. nak tunggu dia dah 2 tahun 8 bulan gitu..

anak sulong kakyong mula pada usia 2 tahun 8 bulan & dia memang dah bersedia masa tu.. jd, 2 minggu jer training.. pastu terus pass sampai skrg.. x penah kencing tilam.. tp anak kedua, still mlm2 masih on CD.. kdg2 CD kering & ada masanya basah lencun... hehehe...

adyna said...

owh.. maknanya biar deme betul2 sedia baru kita ajar la kan..amni br ajar pakai cd..ok kot sebab berak tak busuk sgt nyusu bdn :)

adib kencing byk dah sekarang..bau hamis je kalu over load hehe
tq for sharing kak yong..

Tabung Ayam