MR NUFF

STOP CHILD ABUSE!!!!


Salam Ceria...Warganegara Malaysia yang Prihatin..Dewasa ini kita seringkali membaca kes penderaan kanak-kanak terpampang didada akhbar utama kita, tidak pernah surut malah bertambah-tambah ,dimana silapnya..apakah kita terus membutakan mata,memekakkan telinga dan membiarkan pihak yang berwajib yang menjalankan tugas mereka???

Penderaan kanak-kanak memberi skop yang luas tidak terhad kepada penderaan dibadan sahaja ,apakah yang dikatakan penderaan?

Menurut Wikipedia:

Penderaan kanak-kanak adalah masalah perubatan dan sosial di seluruh dunia. Penderaan kanak-kanak berlaku dalam pelbagai bentuk. Bentuk penderaan yang paling lazim dilaporkan kepada profesion perubatan adalah penderaan fizikal dan seksual.



Rasa Hati Saya:

Saya cukup benci dan meluat dengan manusia yang nampak baik tetapi memiliki sikap seperti haiwan..dan saya juga tak respek pada wanita yang mempunyai anak (ibu tunggal) dan mempunyai kekasih yang sanggup mendera darah daging kekasih dia sendiri dah tahu perangai macam nie masih nak terus berkawan..cubalah fikir baik-baik!!! lelaki yang panas baran dah tentu tak punya rasa sayang..dah dera boleh pulak bunuh kanak-kanak yang tak mengerti apa-apa..baru nak kenal dunia..orang seperti ini sepatutnya menerima hukuman yang setimpal dan ini memberi pengajaran kepada semua orang supaya menyayangi sesama insan


Tak nak ke kita seronok melihat kanak-kanak riang ini gembira menjalani kehidupan mereka yang mendatang??

Sekarang nie juga kalu diperhatikan dimana-mana pun akan ada kanak-kanak yang menjual kalendar ,minyak angin lah,cd lah macam-macam lagi lah ,tak kesian ker kita tengok,saya sendiri pernah alami sewaktu keluar dari bank budak perempuan datang dekat saya nak jual minyak angin ..bila tanya dah makan ke belum dia cakap dah makan tapi muka Ya Allah pucat lesu..saya rasa mesti ada yang memantau perlakuan dia ..tu pasal dia buat alasan macam tue..nie pun kes aniaya kanak-kanak jugak,kena kalau anak yatim buat macam nie tak rasa berdosa ker??

Dengan adanya kempen-kempen macam nie kita boleh selamatkan setiap kanak-kanak walaupun tak semua, kita letakkan kanak-kanak ditempat yang sepatutnya ..belajar ,bermain, seronok dengan dunia mereka yang  semakin luas tanpa rasa takut ditindas oleh orang-orang yang mengeksploitasikan kanak-kanak..


HENTIKAN SEGERA
PENDERAAN KE ATAS KANAK-KANAK KERANA MEREKALAH BAKAL MEMIMPIN NEGARA..!!!

MARILAH KITA SAMA-SAMA MENJADI AHLI UNICEF DAN MENYOKONG 'STOP CHILD ABUSE'
 

saya sudah anda bila lagi??? Jom join
hubungi segera 15999.. 1 talian mungkin menyelamatkan 1 nyawa

7 comments:

zOuL_iMMe said...

da buat entry pasal nie jugak..:)

adYna said...

tu la ada tgk kat blog zombie smlm ;)

gigahard said...

nice post..

adYna said...

tq gigahard ;)

I'm farra.. said...

farra join jg kempen ni.. :) hentikan penderaan kanak-kanak.. ape punya manusia tiada perasaan..

adYna said...

memang manusia skrg dan tak berhati perut..main ikut panas baran jer..geram tau..;) ter 'emo' lak

akmafaizal said...

saya blom buat lagi..tgh cari2 idea nih...hehe

Tabung Ayam