MR NUFF

jalan-jalan cari makan di parit 9

ermmmm gara-gara tgk sherina jalan-jalan cari makan kat tv3 tahun lepas..rupe-rupenya kedai makan Lembah Bernam nie dok seberang jalan umah je.....semalam aku cuti masak...akhirnya dapat makan makanan esotik..landak,kijang ,rusa, pelanduk..udang galah..tapi kami makan kijang n landak jer...hehehe budget ma..nie pun dah kena rm49..3 beranak makan n amni makan ckit-ckit..
boleh tahan gak rasanya..aku pilih rendang landak n kijang masak kicap..yang biasa lauk ikan sepat masak lemak cekur ,ayam kampung goreng berempah serta set ulam -ulaman..tempoyak nie pergh memang sedap ..
jering en eddy makan ..mau dia p cari lagi jering tak puas makan..then dapat la kat pasar malam Pasir Panjang


kijang masak kicap panas ckit bila makan


rendang landak isinya lembut je n rasa macam daging nye lemak


so ape kata korang lak cuba..... sediakan ongkosnya aja

12 comments:

cik laili said...

myadyna duduk mana ye?

nampak mcm sedap je makanan tu..

Aisy Nasiha said...

Makan kijang? Wah..menariknya...payah nak jumpa ni..

Cikgu Ma said...

skrg jln2 cari mkn di rumah knduri jer..hihi

Aisy Nasiha said...

Taman Inpian Putra ni di Kajang kalau tak silap sy... sini ke kajang dlm setengah jam.. knapa adyna tanya?

HeNRieTTa JoSe said...

Kijang, landak? Bestnye....tp rietta ckp jew...mkn nye idak....hehehe...teringin nak rasa...tp nk p cr, tkut tekak xbleh terima...

Tihara said...

wahh bestnya exotic betul menu ni :)

Dayana Bahar said...

exoticnya makanan huhu tak termakan rasanya huhu

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam kak..
alahai..mknn eksotik ni x memenuhi selera tekak cma.. kembang rasenye. tp en hubby suka... hihi..

Si Matatajam said...

Landak? Hmmmmmm..rasanya tekak M ni susah nak terima tu..

therosputih said...

wah...bagusnya boleh try macam2 jenis makanan...bagus2..hehee

nur anis said...

best kan kak..:)

Eca Dwinky Asha said...

landak?!...amacam dorg dok sembelih tu a???

Tabung Ayam