MR NUFF

INSURANS NIE PENTING KE?

SALAM...



ERM... saya baru merancang nak beli insurans.. tapi tgh berkira-kira perlua atau tak..coz dah jadi fulltime housewife.. 


income pun dtg dr elaun yg en eddy bagi... n duit menjahit





ada satu plan nie rm50 je bulan2 tapi xcover banyak..ye le dah cover pun ckit ^_^..saya ingat nak amik MAA Takaful Haji..coz dia akan buat upah haji kalu meninggal dunia... kalu sempat g ngan duit sendiri kita leh amik jer saving yg dah dibuat bile cukup tempoh...

ada kawan2 yang dah amik insurans walaupun tak bekerja????

7 comments:

Anonymous said...

adi,

husband aku insurance agent for etiqa takaful. actually kalo nak pasal haji tuh ape2 insurance pon leh cover. cuma kenapa insurance penting sbb incase tetiba tuhan turunkan ujian sakit..idak ler kite rasa sakit nak membyr bill2 hospital yg mahal. lg 1 kalo tuhan dah tentukan ajal kita awal. sekurang2nya tidak la terabai zuriat2 yg kita tinggalkan. etiqa ada plan insurance+saving..kalo berminat contact aku yek ~ ilia (019-658 0811)

Nini D.. said...

nini amik prudential dgn makbed..

adyna AB said...

ilia: oo sume takaful ada buat yg haji nie ek...

adyna AB said...

nini pun dah amik ek..

Anonymous said...

upah haji tuh just marketing strategy jek..kalo pemegang polisi meninggal sah2 la ada khairat kematian kan? duit dr ctu la diaorg ckp upah haji bagai..khairat kematian kan byk ikut berapa kita amik & umur dan juga tempoh. ilia

adyna AB said...

tu la aku ada survey2 gak.. coz ada insuran yg lebih pada customer n ada yg lebih pd sykt insuran...

Unknown said...

Assalamualaikum...

Datang menziarah..
dah wat insurans ke belom?

Tabung Ayam