MR NUFF

Muffin Dah Menjadi

Salam

Walaupun tak sihat badan , sebab tak puas hati dengan hasil muffin sebelum ni , jadi saya buat lagi , setelah melihat ape punca muffin tak menjadi

Antara faktor yang saya dapat kesan 

1. Tak ayak tepung , baking powder dan soda bikarbonat 

2. Api sepatutnya bawah sahaja , bagi oven jenis saya yang tak De bakar dibahagian bawah saya kena pilih  api atas bawah beserta kipas

3. Letak sedikit sangat didalam cawan muffin 

Ini lah hasil nya sebelum yang tak menjadi 


Ni hasil yang dah jadi 


Nampak tak perbezaan nya , sebelum ni muffin saya tak naik dan Gebu , kali ni naik dengan eloknya alhamdullilah 

Nota kaki : saya rujuk dalam buku bijak memasak kesalahan saya , dan ambil resepi dalam buku ni



6 comments:

Aisy Nasiha said...

Wah..kali kedua dah menjadi dengan jayanya.. bagus usaha cik na kali ni..

Unknown said...

Wah ! tahniah sis ! mmg nvr give up eh , kalau sis buat sekali x jadi , lps tu mmg x buat dh , takut x jadi lagi .. hehe

HeNRieTTa JoSe said...

Yummy...meh post cni sket...lapor nie...hehehe....

Tie HT said...

bestnya muffin dia :)

Qashmere said...

whoah..sedapnya. rajin memasak...
Mesti anak anak suka kan

Unknown said...

tahniah.. dalam bab membaking ni mmg banyak kena trial and error..

Tabung Ayam