MR NUFF

serawa durian @ bubur durian



citer pasal raja buah lagi.. tak sangka 1st time buat jadi :) leh bag kat mak engku jiran dpn umah lagi..ikt xnak bagi sebab aku baru je buat..tapi disebabkan selalu jadikan umah mak engku sebagai tempat mengambil segala jenis rencah masakan macam serai , daun kari , daun pandan mcm-mcm ada so nak la bagi ..asyik amik jer ;)
nama komersial dia serawa durian..tapi aku panggil bubuq durian ja..


bubur yang telah siap dimasak..
bahan2 nyer senang jer 
so leh buat pasni sapa yang suka kan durian ;)

mesti ada

durian
santan
gula 
daun pandan
garam

dia punya sukatan bergantung pada durian korang yang penting sume bahan di atas mesti ada..

3 comments:

kakyong said...

bubur yg paling senang dibuat.. ;)

kakyong simpan dlm freezer.. anak2 ckp aiskrim... hehehhe

adyna said...

betul tue kak yong..sng je nk buat mak pesan buah durian tue kopek simpan dlm esbok , bila2 nak guna senang jer buat..kuah nie sedap cicah ngan roti or roti jala kan ;)

therosputih said...

owh durian...tak sempat nak buat bubur, sebab mesti duriannya dah habis dibaham...ekekekeke

Tabung Ayam