MR NUFF

dressing sendiri

assalammualaikum

apa menu tengahari hari nie??
alhamdulillah menu saya masih dalam kategori orang berpantang sebab operation.. buat masak asam jer ikan haruan.. anak2 nyer makanan suami dah masak pagi2 lagi.. 

erm lari dari tajuk lak, 
dressing yang saya maksudkan adalah mencuci luka jahitan yang tak bercantum..saya operation 1.4 secara menegak so tu sebab jahitan ada yang tak cantum elok..10hari lepas tue terus buka benang tu sebab ada yang tak cantum elok2.. dia bercantum terbuka besar cantum terbuka kecil cantum, kira macam baju yang terretasa jahitan..  masa tue hanya Allah yang tahu takut sangat nak tengok... hari2 misi(nurse) datang derssing.. pantang kat kg talang hilir kuala kangsar, so misi kat kd kg talang yang datang hari2, doc pun tak bagi cuci sendiri.. then 26.4, luka tak bercantum elok lagi tapi doc cakap tak perlu jahit lain just go on je ngan dressing.. kena follow up balik 16.5 nie..before balik sg besar saya 3hari jugak di ipoh rumah mak mentua, (kat cni la kejadian tumpah darah saya berlaku) hari ahad tak boleh g kd kat kg simee so suami suh dressing kat klinik swasta, doc cni ckp luka dah tak besar sangat so kalu cuci sendiri kat umah pun boleh...
ape lagi bila dah kena cuci sendiri kena ler beli alatan dressing nyer..semua ada jual kat guardian senang nak cari n kat sg besar pun ada guardian..

mula2 suami yang tolong cuci kan..hehehe buat 2x jer tgk en eddy macam takut2 je tgk darah..so saya cuci sendiri jer lah.. sekarang syukur luka kat bahagian bawah dah cantum..yang atas makin mengecil.. mudah-mudahan sebelum 16.5 cantum terus ^_^...insyaAllah..

saya juga masih makan air gamat asli, pati ikan haruan, vitamin2 yang diberikan oleh doc, makanan mmg masih berpantang lagi, ingat nak makan ayam kampung en eddy suruh sabar abiskan dulu pantang.. tapi saya rasa yang gatal-gatal nie memang saya kena pantang lama coz luka kat dalam kite tak nampak kan

cara-cara dressing ada kesempatan saya akan kongsikan :)

agak panjang entri kali nie..mood menulis udah ade ^_^
jumpa lagi ..

5 comments:

Nini D.. said...

btol kak..teruskan makan ikan haruan..kalo buat sup lagik sedap!..nini dulu bersalinkan cikmat kene ceaser..44hari pantang menu hari2 cuma sup ikan haruan & alhamdulillah cepat baik tmpt jahitan.

adyna said...

a'ah nini tapi nak menahan bau nyer yg hanyir tue..akak xboleh mkn yg sup ..hehehe kena goreng baru laju, masa mak buaat sup akak makan ckit2 je

HeNRieTTa JoSe said...

akak take are yea...mak rietta dulu amalkan mam sup haruan...xmam pati...

adyna said...

a'ah kalau buat sup lagi bagus , tp akak xlalu sangat ;).. akak buat goreng ngan halia bawang merah n putih, bile nak kuah akak buat masak asam

izan mama mia said...

saya opret melintang..ada dalam sejengkal..Alhamdulillah..mmg kena mkn ikan haruan jer sampai rasa nak muntah...tapi kalau menegak mmg payah nak jaga kan....saya makan pil juga..lebih senang tak ada bau,..hehe

Tabung Ayam