MR NUFF

Nostalgia biji getah

Salam 

Alhamdulillah berpeluang pulang ke kampung menghadiri kenduri adik sepupu, anak- anak buah dari bandar memang teruja bila dapat bercuti di rumah opah dan tok wan .

Kesian ayam-ayam jadi mangsa kejar , bak kata myra ayam tu bird , hihihi 

Teringat zaman kecik-kecik dulu , bila terpandang biji getah yang anak buah kutip , macam saya dulu kutip jadi biji congkak , congkak tu korek tanah buat lubang di bawah rumah tok ;) ..


11 comments:

nurul hidayah said...

Dah lama tak nmpak biji getah . Lps tngok ni teringat pulak zmn kecik-2 . Sis pakai biji getah ni buat peganti batu seremban . Tp x tahu la plk x ingt dpt kat mana biji getah tu sebab kt rumah sis ni xda pokok getah .

KakNi Sihat Cantik said...

Saya pun terasa rindu zaman kanak2 bila tengok biji getah tu. dulu blkg rumah sy ada sepohon pokok getah, so mmg byk biji getah nya. bwh pohon getah tu juga sy dan adik2 main buai.

Aisy Nasiha said...

Ha..saya pun.penah main congkak dgn buah getah ni.. seronok kan..

Bagi anak pula kenal benda nama buah getah ni..kan?

izan mama mia said...

rindu juga dgn biji buah getah nie..betol tu dl akak pon main congkak korek lubang kat tanah juga

Kniedaz said...

hehehe..sama la kita..kutip banyak2 buh dalam beg plastik.main congkak.kadang buat belajar kira-kira hehe

adyna said...

@nurul hidayah Itu la sis Pokok getah dah jarang nk jumpa kan ;)

adyna said...

@KakNi Sihat Cantik Btl kan kakni dulu permainan buat idea Sendiri je kan ;)

adyna said...

@Aisy Nasiha Kna tunjuk aisy baru diaorg Dapat explore , generasi skrg dah tak pandang permainan Mcm ni kan ;)

adyna said...

@izan mama mia Sng je korek lubang blh trus main kan ;)

adyna said...

@Kniedaz Mujur dkt rumah mak Msh ada pokok getah ;)

Norlin WA said...

owh mcm ni rupanya biji getah.. hehehe..

Tabung Ayam