MR NUFF

Mood down..

Salam...

Dah lama gak update blog..memang bz minggu nie uruskan anak2 suami n keje..hari pertama sekolah saya tido terus pas isyak..

Mana tak nyer seawal 4pg siapkan semuanya.. Coz kami hanya naik satu kereta bermula menghantar amni lain arah.. En babah hantar saya..then ke sekolah beliau... Adib pra satu sekolah ngan saya..dan akan tunggu sehingga saya abis kerja pukul 4ptg..

Hari ketiga iaitu semalam saya dan rakan dipanggil GB n mendapat amaran pertama kerana membawa anak sewaktu bertugas... Akan terkilan permulaan yg tak baik untuk kerja saya... Kami diminta tunjuk sebab.. Tidak mahu panjang kan isu.. Kami sepakat menerima sahaja teguran dengan menandatangani amaran pertama kami..

Jika kanak-kanak berlari n bising itu memang sikap budak2... N kami pun terima maybe waktu kami bertugas anak2 berkeliaran... Yg menjadi masalah nya kenapa kami sahaja dipanggil sedangkan anak2 cikgu juga ada n bermain mengapa tidak dipanggil sama mengadap?Adakah sebab jawatan kami rendah?.. ...

Satu perkataan yang sebak dihati saya.. Kalau awak rasa anak awak tak ada org jaga ..berhenti kerja... Terdiam saya..

Betul org cakap majoriti Big Boss wanita.. Selalu selesaikan masalah guna emosi

Jalan terbaik en babah nak tukarkan adib masuk pra disekolah beliau mengajar ..Isnin nie bermula lah adib di sekolah yang baru..


Satu yang saya syukur bila saya kerja di bawah saya dapat lihat sikap org di atas.. Andai kata rezeki  saya nanti dapat kerja sesuai dengan kelayakan, saya akan jadikan kes saya ini sebagai panduan untuk saya insafi diri..

Tak kira besar mana pangkat pun..sentiasa ingat yang ada lagi besar dari kita....

Nota kaki;alhamdulillah semalam juga saya dapat surat pengesahan lantikan.. Nak tunggu induksi n sah jawatan pulak..

*agak panjang entri hari nie ;)

12 comments:

Kakzakie said...

Hidup pasti ada ujian Dyna. Keadilan yg jitu payah utk kita lihat sekarang nie apa lagi di negara kita. Bagaikan dah jadi perkara biasa kalau ada tindakan berat sebelah... sabarlah Dyna.

cik laili said...

dah bincang elok2 ke?
moga Allah permudahkan segala urusan..

izan mama mia said...

ada betol,..ada silap juga kan...bersama baiki yg silap,..betulkan yg salah

Aisy Nasiha said...

alahai, siannya... bos yang macam ni payahla.. pikir nak kerja je bagus tak pikir tentang kebajikan pekrja.... banyakkan sbar ye..

nenot said...

sabar yer kak :)

ieda said...

uishhh bos cakap macam tuu
pompuan ! ... hurmmmm dah biasa macam nie ... perkara mudah amik remeh ! ...

yelah di pejabat akak macam tuu juga , bukan kami bawa anak2 tapi lecturer bawa anak2 .. bos hanya pandang .. kalau staff bawa dia cakap macam tadika huhuh

therosputih said...

peh...macam tu je kena? dasat...

at least, cakapla leklok...

*geram plak tetibe

inazamri said...

akak setuju.mmg kebiasaannya bos wanita bertindak ikut emosi tp segelintir la.harap kalau satu hari nnt kita jd bos jgn la kita buat perkara yg sama...sbb kita dah lihat ape yg berlaku skrg.

NoEn said...

huhu..sabar je la kak

Eca Dwinky Asha said...

berat sebelah betul lah..aduiii.
cian adib kena tukar2 sekolah kan.

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam kak..
huhu..dugaan..sabar ye kak..
mudah2an ade berita gmbira nnti :)

IntaNBerliaN said...

Ya Allah kak... blh pulak GB akak cakap camtu... cubalah paham sikit situasi akak... tp xsukalah bila dia ckp camtu... sy yg baca pun tersentak/...

Tabung Ayam