MR NUFF

misteri lebam digigit???

salam...

masa raya ke tiga baru2 nie saya g kubur arwah tok wan en babah di padang ampang kuala kangsar....kawasan nie perkuburan lama kot sebab kubur nie guna batu nisan dari batu sungai... masa kami g waktu tu dah pukul 6.30 petang hujan renyai2 .. masa mula2 masuk kawasan nie pun saya rasa semacam dah tapi saya coolkan.. en babah terus je jalan hingga ke tengah kawasan kubur.. banyak batu nisan tak tersusun saya pegang adib cuba elakkan dari melangkah kubur.. en babah dukung amni.. cari2 punya cari tak jumpa.. saya dah cuak.. en babah cakap tak jumpa..masa dok cari nama kat batu nisan tup2 kubur tok ada je kat depan bukan kat tengah2 kawasan.. dah tue en babah suh lak saya amik air yang tertinggal dalam kete.. masa dtg bawak air.. saya tengok amni dok perati satu sudut kubur ..lama sangat di tenung.. saya panggil dia dok perati gak..last2 saya tarik je dia...

on the way dalam kete... masa tu dah nak masuk maghrib.. jalan lak jem nak ke sungai siput.. saya bercerita tentang amni..rupe nyer en babah pun perasan..kami cepat2 baca ayat qursi..

dah tu tak balik rumah terus..kami g beraya..dekat kul 11mlm baru sampai umah mak ipoh...

malam tu amni tak tido lambat sangat..saya pun tak sedar bile masa saya terlelap...

bangun2 pagi nak mandikan adib..belakang nyer ada lebam...  saya gtau en babah..
ingat adib je kena... saya lak lebam kat betis... erm dalam hati mula la pikir bukan2 kena gigit hantu la nie.. orang cakap lebam gigit nie ada 3 titik... nie ler misteri lebam digigit.. susah nak percaya.. tapi kadang2 ada benar gak...

terus saya pesan kat en babah pasni kite g kubur jangan lewat2...

nota kecil: bile g kubur azim saya tak pernah lak rasa ape2 yang menyeramkan  cuma saya rasa lagi suka  bile dapat tgk kubur azim..

7 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

pengalaman kan...

nur anis said...

seramnya...

nuyui a.k.a miss YUI said...

insyaALLAH takde apa2.. ala,lalu sg siput nape tak sggh umah? hihi.

~AiMi SyAhiRAh~ said...

Seram gak tuh! Salam Aidilfitri! Buat para blogger di luar sana!! Jom join contest ini! 3 pemenang bertuah akan mendapat duit raya EDISI TERHAD sampul wajah saya!!;) Klik http://www.aimisyahirah.com/2012/08/contest-nak-duit-raya-cik-misya.html untuk maklumat lanjut.

Kesuma Angsana said...

pernah juga dnger citer2 macam ni!

HeNRieTTa JoSe said...

siannye adib ngn amni....naseb baek dorg xnanges erk...

♥ Cmª shIemª ♥ said...

misteri jugak lebam tu..
lewatnye akak pegi kubur..dah nk masuk waktu maghrib time tu.. huhuh..


alfatihah utk arwah azim..

Tabung Ayam