MR NUFF

Tercapai sudah impian ibu


salam...





petang semalam selepas solat asar saya sekeluarga bertolak ke tanah perkuburan arwah abdul azim  di kg tasek....dalam suasana yang redup, sepanjang perjalanan saya istghfar banyak-banyak supaya saya kuat dan tak tunjuk kesedihan saya... sampai je di tanah perkuburan.. hati saya berdebar-debar.. tercari-cari mana kubur anak ku... en babah terus cakap kubur anak dekat depan kite jer....

ALLAHUAKBAR... kesedihan datang tiba-tiba.. saya pesan siap-siap dalam diri aku tak nak menangis lagi..tak akan menangis..

tapi naluri ibu .. bile duduk je depan kubur azim... saya terus pegang batu nisan......sayu hati.. dan air mata saya gugur juga akhirnya... tapi saya cepat tersedar... cepat-cepat saya lap airmata saya.. dan terus mencabut rumput-rumput yang baru nak tumbuh... selepas sedekahkan alfatihah kami empat beranak menyiram air dipusara azim... en babah sempat berpesan pada abg adib.. abg kena ingat ini kubur adik.. nanti dah besar jangan lupa ziarah kubur adik kalu ibu n babah dah tak der...  dan babah pun pesan kat ibu ingat ape-ape terjadi kubu anak kite koordinat 4melintang 5 menegak... tersenyum saya dgr ayat babah...

 

syukur tercapai juga impian ibu nak pergi ke kubur azim setelah 2bulan 10hari azim dikebumikan ..
alfatihah.. untuk sayang ibu

esok ibu , babah , abang dan kakak akan pulang semula ke Sg Besar... jika diizin Allah ibu datang lagi melawat kubur azim... InsyaAllah





5 comments:

Bazilah (^0^) said...

sayunye baca..al-fatihah buat arwah azim..

Bazilah (^0^) said...

sayunye baca..al-fatihah buat arwah azim..

HeNRieTTa JoSe said...

akak harus kuat....demi kakak n abang azim...

adyna said...

bazilah... alfatihah..tq byk2

adyna said...

rietta: akak terharu bile ada jugak org yang sentiasa support akak

Tabung Ayam