MR NUFF

PUSAT PUNGUTAN ZAKAT , JOM BERZAKAT!!!



salam...

alhamdulillah.. BE baru di bulan Disember... syukur sangat-sangat...



sebagai orang islam mesti kita tahu apa itu zakat kan.. zakat ada macam2 jenis..zakat harta,zakat pendapatan,zakat emas,zakat perniagaan, yang paling ramai bayar zakat fitrah  :)

kebetulan dah dapat BE tentang zakat ..saya nak berkongsi kisah benar diri saya sendiri..

sebelum nie masa saya kerja saya pun terlepas pandang tentang zakat-zakat nie.. alhamdulillah pengalama en babah bekerja di Majlis Agama Manjung..beliau mendapat kesedaran..dan cerita dekat saya..
tahun nie.. saya telah bayar zakat perniagaan saya tahun lepas(saya buat meniaga online n offline hasil kraf saya) untung tak sampai pun 10ribu..cuma niat dapat untung ckit saya nak berzakat.. 
saya bagi rm50 pegawai lembaga zakat cakap boleh ..

kesan nye walaupun duit tak de rasa senang hati jer.. senang jaga anak2 ,buat kerja rumah.. jika ada masalah akan cepat dapat jalan keluar

rezeki saya n keluarga bertambah untuk tahun ini..walaupun saya mengalami kesedihan yang teramat sangat sewaktu kehilangan arwah azim..

kini saya sudah mendapat pekerjaan tetap.. walaupun cakap2 sumbang mengatakan rugi  saya belajar.. apalah nak dirugikan dengan ilmu kan..ini sekaligus membuktikan graduan menganggur tidak memilih kerja cuma zaman sekarang kena berlumba-lumba n kita yang mencari kerja bukan kerja mencari kita ..

^_^

cukuplah sekadar itu saya menulis..apa yang saya kongsi nie adalah dari diri saya sendiri yang lebih itu semua datangnya dari Allah

memang saya dah niat berjaya je dalam temuduga saya nak buat potongan gaji zakat pendapatan saya

kawan-kawan mungkin ada pengalaman macam saya..
leh la kite share kan


syukur BE yang masih setia di
 myadyna.com

nak tahu lebih lanjut leh klik iklan nie


n like fb
Pusat Pungutan Zakat

 

so apa lagi jom kita berzakat.. berzakat membawa berkat

22 comments:

NoEn said...

betul tu...zakat membawa berkat

ieda said...

berniaga nie amalan mulia .. ;)

♥ Cmª shIemª ♥ said...

alhamdulillah.. tahniah!

tq for sharing kak.. mengingatkan cma yg khilaf ni...; '(

Tihara said...

as salam

memang betul, bila kita berzakat, menderma..in shaa Allah, Allah akan beri lebih lagi..mungkin rezeki dari segi sihat,tenang, hepi..

Tihara said...

akak jumpa standard chartered n dah klik..maybe boleh membantu utk dermakan kepada yg memerlukan

Eca Dwinky Asha said...

klu xbyr zakat tpi bersedekah kpd mereka yg memerlukan.mcm tu oke x kak?

Eca Dwinky Asha said...

done tourism

Si Matatajam said...

Alhamdulillah...tahniah yek..berzakat membawa berkat..

Kesuma Angsana said...

tahniah ye

nur anis said...

tahniah kak...emm..semua tu berkat kan kak...

Maria Menado~ said...

wah. banyak hikmahnya... saya nak zakat jugak bila dah keje nanti... In Shaa Allah.. =)

Thanks akak sebb mengingatkan.

nuyui a.k.a miss YUI said...

itu hikmahnya kan kak..

izan mama mia said...

tahniah dapat be lagi

ayut said...

alhamdulillah..rezeki akak :) bkn sng nk dpt BE...akak tukar background ea :)

Shasha Yacob said...

jom berzakat;

Shasha Yacob said...

done klik your tabungss :D

therosputih said...

ain pun rasa2nya tak pernah keluar zakat lagi, sebab baru je keje dan baru je pandai pegang duit...teringin nak keluarkan zakat jugak nanti...even sekarang pun dah boleh keluarkan zakat kan...rezeki sume datang dari allah...

HeNRieTTa JoSe said...

Tahniah akk....byk BE akk...

Mrs Velentine said...

tahniah...sampai 4 be tue//

Mrs Velentine said...

done tourism

Amalina Ali said...

banyaknya BE akk. best. :)

Amalina Ali said...

banyaknya BE akk. best. :)

Tabung Ayam