MR NUFF

cabaran mengajar adib lefthanded

salam..

erm... 

saya menghadapi kesukaran nak mengajar adib menulis..coz saya tangan kanan adib lak kidal.. bile ajar kut sini dia kena pusing balik belah yang dia selesa..

en babah cakap ajar dia tangan kanan..erm cian lak dia..tapi masa makan suh guna tangan kanan dia boleh..kalu guna sudu dia guna balik tangan kiri..

last2 saya yang berpusing2 ^_^


takpe lah adib ibu harap walaupun adib kidal..adib boleh belajar dengan sempurna dunia dan akhirat..

 p/s: amni menulis lebih kanan tapi buat keje tangan kiri..sama macam en babah :)

sedikit info tentang kidal

dari sumber: http://masyarakat.dunyahalal.com/index.php?id=415&mnu=415


Antara orang yang kidal
1.    Barrack Obama (Presiden Amerika Syarikat)
2.    Leonardo da Vinci (pelukis)
3.    Amitabh Bachchan (pelakon Bollywood)
4.    Tom Cruise
5.    Angelina Jolie
6.    Diego Armando Maradona (pemain bola sepak)
7.    George H.W. Bush
8.    Bill Clinton
9.    Prince Charles of England
10.    Prince William of England
11.    Valentino Rossi
12.    Bill Gates
13.    Albert Einstein (Saintis)
14.    Lin Dan (pemain badminton)







6 comments:

nur anis said...

bagi saya, orang kidal ni unik..:)

.: iEyLa :. said...

tp kan kak...
sukenye adik ngan org yg bertngan kidal ni..
comey je nmpak die tulis.. :p

Kesuma Angsana said...

Nama adib yg ke 15 tu hehe

ieda said...

ye lahh dik
x perlah , nak buat macam mana
harap2 dia akan belajar rajin2 walau dia kidal kan ;)

IntaNBerliaN said...

org kata kalu guna tgn kiri ni pandai..

Mummy GreenyHouse said...

senarai no. 15: Adib...hihi.
kidal xpe...tetap sempurna.. :)

Tabung Ayam