MR NUFF

mee bandung segera chiq dina


salam..

^_^

pagi nie saya buat breakfast en babah n anak2 mee bandung.. nama nye segera sebab saya guna mee maggi..coz mee tak de kat umah....saya guna aper yang ada je..

en babah puji sedap.. ce tengok pic atas.. 

teringat cite semanis kurma malam tadi kena jaga pemakanan suami..baru badan suami maintain..hehehe nak buat macam ne en babah suka makan..n saya suka masak..

jom saya kongsi resepi nie..

1bungkus maggi(tak perlu celur)
bawang besar
bawang putih 
sos kicap
sos cili
carrot
tomato
air
1biji telur
sedikit minyak

cara masak

tumiskan bawang merah ngan bawang putih 
masukkan sos cili n kicap
tambah air..( kalu nak lebih kuah masuk banyak air)
bile mendidih masukkan mee ( patah2 kan ckit kang nak makan takde la panjang je)
nampak mee dah mula kembang masuk masukkan carrot 
biarkan seketika..
masukkan telur jangan dikacau biar dia jadi bulat..
akhir sekali masuk buah tomato..
tutup api..

p/s: boleh  letakkan sedikit serbuk perencah kari maggi tue..

selamat mencuba yer

9 comments:

Kesuma Angsana said...

simple but pasti sedap nikan sampai en hubby puji hehehe

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Adyna...mmg nampak sedap!K.atie dah lapar balik ni..:(

.: iEyLa :. said...

mudah senang dan nmpak sedap je ni kak..hiks..

:: Mrs.Eady :: said...

meggiiiiiiiiii!

Bazilah (^0^) said...

nmpk mudah, bolehh cuba nt :)

♥ Cmª shIemª ♥ said...

sedap gak ni..blh try..! :)

HeNRieTTa JoSe said...

Yummy..klu rajin rajin bleh la rietta try....

IntaNBerliaN said...

sennag ni.. blh try nnati :-)

IntaNBerliaN said...

singgah ahad

Tabung Ayam