MR NUFF

MUsibah itu ada hikmahNya

Salam...

Alhamdulillah setelah menghadapi musibah.. Ada hikmah yang tersembunyi..

Sejak 2010 saya tak bekerja sebab menjaga anak2...saya lepaskan jawatan saya sebagai pen pegawai dan sempat sekejap bekerja sebagai gstt di sekolah... Akhirnya tahun 2012 rezeki saya dapat jawatan pembantu pengurusan murid alhamdulillah.. Syukur sgt..
Walaupun tidak menggunakan kelayakan ijazah saya.. Hanya bersandarkan SPM ...  saya tak de STPM or diploma..matrik je..n sijil matrik tak laku pun.. Inilah tapak permulaan saya bila.dah dapat keje tetap nie ada banyak hak yang perlu ditunaikan.. PTPTN harus diselesaikan... Pemberian utk mak di kg... Dan banyak lagi...

Tahun nie saya sepatutnya ada 3orang anak..tapi Allah lebih sayangkan azim... Azim pergi tapi Allah hadiahkan 25org anak untuk saya jaga..

Nak tunggu surat posting ... Sementara nie mak lah yang saya harapkan untuk menjaga anak2... Tapi pasni saya kena cari orang untuk jaga Amni. N Adib...

Tak tahu nak tulis apa lagi...

Nota kecil:alhamdulillah malam td balik Ipoh..hari nie g kubur azim.. Ibu rindu kat azim

3 comments:

Kakzakie said...

Adyna... sayu pulak kakak bila Dyna kata ziarah kubur Azim.

Masa anak kakak kecik pun banyak pengorbanan kena buat Dyna. Kakak guna perkhidmatan bibik selama 13 tahun dari anak sulung sampai anak ke tiga usia 7 tahun baru kakak tak pakai lagi.

So..kuat dan cekalkan hati. Kakak doakan moga segalanya berjalan lancar.

IntaNBerliaN said...

a'aa betoi tu.. setiap yg berlaku ada hikmahnya kan..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

sabar akak yea.. ada hikmah di sebalik semua perkara ni..
insyallah nanti Allah bagi ganjaran yang besar atasa kesabaran akak..

Tabung Ayam