MR NUFF

tumit kaki merekah

salam...


 pic digoogle 
saya nyer merekah tak macam nie tau

sejak 2minggu nie tumit kaki dok merekah dengan jayanya la pulak.. maklum la raya banyak buat keje didapur..segala jenis lantai  dipijak.. hasilnya tapak kaki n tumit kasar n merekah.. 

selalu saya sental dangan scrub ..menjadi jugak.. kat kampung mak ajar sental ngan buah belimbing or limau purut..


nak sapu losyen mau banyak kena letak hehehe
dulu ada beli batu kasar kat avon.. berkesan gak..
macam-macam petua sebenarnya..



saje le google kot2 ada cara lain..

majoriti cakap guna limau untuk sental di tumit..

ada jugak guna vitamin..yang ni tak pernah dengar lagi

kengkawan ada petua sendiri tak macam mana nak elakkan tumit kaki merekah???

jom share sama2 ^_^

6 comments:

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

huhu kaki saya pon sama gak.. selalu guna losyen johnson's jerkk..

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui guna aiken kak =)

.: iEyLa :. said...

try gune lotion baby kak... :)

nur anis said...

saya guna losyen je..tapi tak berkesan pon..huhu..

Cho Zila said...

kaki akak dah teruk bebeno.. boleh yerk guna limau purut..
nanti nak cuba...
dah macam2 cara guna.. susah nak hilang. malu ...

Mummy GreenyHouse said...

saya kalau losyen lagi die merekah..ape jenis kulit la kan. :p
so, sy sental dgn batu je kalau dah nampak merekah sikit2 tu.. :)

Tabung Ayam