MR NUFF

berbakti pada tanah

pokok kari yang pernah satu masa dulu amni n adib cabut.. sampai tak de daun..setelah bertungkus lumus jaga balik..n siram dengan air beras... alhamdulillah membesar dengan jayanya


2 in 1 daun kesum dan pegaga ditanam dalam satu pasu.. pegaga asalnya ada beberapa daun je dalam polibeg.. beli masukkan dalam pasu dia membiak dengan cepat... saya tak amik lagi sebab nak tunggu dia banyak sebab daun pegaga sedap dimakan sekali ngan akar nye..

daun kesum biar besar kita potong sikit supaya dia kan keluar tunas yang baru..

semua anak benih nie mak yang buat kat kg... saya bawak balik rumah tanam dalam pasu sebab kawasan tanah tak der..

so berbakti lah pada tanah..dia akan memberi hasilnya

5 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

K.atie pon ada sepasu sayur ulam pegaga tu...lom petik tuk mkn lg :)

adyna said...

senang kan ..n puas hati bile apa yg ditanam menjadi :)

♥ Cmª shIemª ♥ said...

untung ade tanah walau sekangkang kera.. dpt hasilnye.. :)

kat umah flat ni langsung xleh letak pasu...kena saman aje..dlm rumah lagi la.. abes tanah tu dikejekan seri ngan faiz..

:)mesti seronokkan tanaman berhasil :)

Dunia Wilma said...

Wah, bestnya ^_^ Subur jak pokok kari dan daun kesum + daun pegaga tu Wilma tengok...

Si Matatajam said...

M ni kalau tanam pokok semua tak menjadi..tangan panas kata org..hmmm entahlah..

Tabung Ayam