MR NUFF

madu asli vs madu tak asli

salam....

ermm semoga hari nie jumaat yang ceria2 n diberkati oleh Allah..


alkisahnya...



kami anak beranak memang suka makan madu.. awas bukan dimadu k.. 
baru-baru nie cuba beli madu di kedai 1 Malaysia..

ermm.. memang murah, selalu beli kat Arked Man je.. sebab budget pun tak berapa nak ada, en babah cakap try dulu yang nie..

tapi yang sedihnya dia jadi membeku.. maknanya madu ini teleh dicampur dengan gula


ce tgk pic


abaikan model dibelakang tu ye..

ermm.. so en babah cakap..madu nie guna untuk masak jer lah..

lagipun yang asli banyak khasiat nyer kan


11 comments:

hananhadila said...

mane mahal antara yang ori dgn yang xori ye ?

Nazayiena said...

Kak Nurul di rumah pun sentiasa ada stik madu asli nie.

HeNRieTTa JoSe said...

madu rietta pown dah hampir habis...masa batuk teruk dulu....ada orang belikan madu tualang...

eMMe said...

susah nak dpt madu yg ori skrg ni..kat kedai manyak yg dah campur gula, silap2 leh dpt kencing manis woo.. hati2 la...

:: Mrs.Eady :: said...

sebelum beli kene tgk betul-betul kan..

eddy ipoh said...

Yang murah tak semestinya bagus

Kesuma Angsana said...

suka juga amik madu ni!

♥ Cmª shIemª ♥ said...

cma x suke mkn madu.. huhuh...
xbestla bila kena mcm ni kan kak? ingtkan madu asli... rupenye...campuran gula..cma pernah jgk kena mcm ni.. :(

Rai Ourkizuna said...

susah nak cari madu yg betul2 asli skang ni..ada pun mahal gilaaa..

mama_saly said...

saya skeluarga pun mmg suka madu.. dh banyk try tau..yg HPA punya..yg biasa2...tp bila separuh ada nmpk gula dlm.. nmpak sgt bkn ori tau.. lepas tu dan smpai sekarang sy guna madu KHAULA.. mmg best dan ori nmpk..:)

Si Matatajam said...

Patut la murah... Cuba baca petua pilih Madu asli kat blog M..ada tips skit untuk pilih madu yg betul2 asli..

Tabung Ayam