MR NUFF

Tip Pemilihan Warna Tudung atau Shawl |

Salam

kalau kawan-kawan perasan entri sejak akhir-akhir nie banyak ke arah tips n petua, ini semua disebabkan saya juga sedang mencari-cari tips yang berguna sebelum melangkah kembali ke alam pekerjaan, yang mana baik untuk dikongsi , saya kongsikan bersama ye

kali nie tips nak pilih tudung ikut warna kulit ;)




 Pemilihan tudung berdasarkan warna kulit memberikan kesan di dalam penampilan seseorang.

Ia boleh sama ada membuatkan si pemakai kelihatan kusam, ceria, muda, tua dan sebagainya.

Kulit sawo matang – Warna-warna hijau dan kuning atau terbitan daripada keduanya akan membuatkan anda kelihatan lebih cerah dan menaikkan seri wajah anda.
(ini warna kulit saya , tapi ngape dua2 warna nie saya jarang pakai heheheh)

Kulit kuning langsat – Gayakan tudung berwarna biru, ungu violet dan pink akan menyerlahkan lagi keserian wajah. Sementara tudung berwarna hijau dan kuning harus dielakkan supaya tidak kelihatan kusam dan kurang bermaya.

Kulit putih – Pakailah tudung berwarna hijau, ungu dan lavender untuk wajah yang lebih segar. Tudung berwarna merah jambu, merah hati atau merah gelap akan membuatkan anda kelihatan pucat.

macam mana?? dah tahu warna yang sesuai ke??
^_^

kredit to : http://www.facebook.com/TDLtudung

9 comments:

Cikgu Ma said...

x comel saya ni, pakai pun jarang comel...hehe..tp syukur sebab dilahirkan sebagai Muslim ^_^

Si Matatajam said...

M suka tudung warna pepel dan merah jambu...

ieda said...

setuju dik ..
akak punn kadang2 kena teliti juga bab tudung dan kesesuaian dia .. nak2 kita kerja kan ;)

izan mama mia said...

tq bg tip ni...

♥ Cmª shIemª ♥ said...

cma sesuai kaler hitam je.. hehehe..kaler2 lain tu kene match ngan baju..baru padan ngan kulit muke.. hehehe

NoEn said...

saya main belasah pakai tudung sarung tu jer
sejak ada ank ni xkuasa nak lama2 bersiap ke ofic

IntaNBerliaN said...

sy pun sawo matang tp warna tu mmg bkn pilihan sy sbb rs mcm sy nampak lg kusam... ahhahha

ayut said...

menarik...ayut pon prasan klu wane len,muke nmpk len.tp klu dh mlas mmg men amek je..suai padan.setel :D

Kesuma Angsana said...

gd tips TQ ye

Tabung Ayam