MR NUFF

sambal goreng kentang dan ikan bilis



salam..

hari nie menu tengah hari chiq dina kari ikan ngan menu di atas...

resepi nie adik ipar yang ajar..dah jadi favourite kami sekeluarga..

jom tengok ape resepi nyer..

kentang dipotong nipis2 dan digoreng garing
ikan bilis di goreng
cili padi dan bawang ditumbuk
garam n gula secukup rasa
tumiskan cili padi ngan bawang
dah naik bau masukkan kentang dan ikan bilis yang telah digoreng tadi..
letakkan sedikit gula n garam

dah siap..

sangat simple cepat dah mudah untuk dimasak..makan dengan nasi panas2 memang sedap..

cubalah
^_^

13 comments:

Dunia Wilma said...

Nak try resepi nie nanti :-)

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui suka ni..sedap2..

Kakzakie said...

Masa bulan puasa hari itu kakak selalu buat Dyna. Kalau anak kakak masa makan curah sikit kicap manis sedaaaappp...

Haryati Faizal said...

makan ngan nasi panas2 mst sedapkan?

eddy ipoh said...

Oooo pecah rahsia... Ingatkan buat sendiri

HeNRieTTa JoSe said...

cam sedap jew baca resipi dia...hehehe....

eita said...

senang sangat..nanti leh lah try

Miss Annaz said...

klu sambal macam nie sedap kalau dimakan dengan nasi panas..
nanti saya nk cuba juga la..

Apa2 pun jom la singgah blog saya...

http://belangaretak.blogspot.com/

ieda said...

wahhh sedap nie ! ;))

nur anis said...

sedap ni..ratah macam tu je pun sedap..:)

IntaNBerliaN said...

sedapnya.. sy suka ratah :-)

♥ Cmª shIemª ♥ said...

sedap! suka mkn tp masih x pas nk membuatnye.. heheh

Mummy GreenyHouse said...

kecus air liur tgk bahan2 dah tau mmg sedap mkn dgn nasi panas2.. :)

Tabung Ayam