MR NUFF

serahan tugas..

salam...

ermmm.. entri minta simpati en babah..

gembira dalam duka 


macam yang kawan2 dah tahu saya dah berjaya temuduga pembantu pengurusan murid.. tunggu untuk posting jer sekarang.. 

mulai bulan nie juga en babah dah mula buat serahan tugas.. yang paling besar..saya dah kena bayar duit kereta sendiri.. :(oh sangat sedih.. sebab en babah selalu bayar sebulan awal.. gaji bulan nie untuk payment nov..bile tak bayar maknanya.. nanti saya kena bayar 3bulan terus lah..sebab goverment mana dapat gaji awal paling cepat pun 3bulan baru dapat gaji...uwaaa nak nangis pun ada.. wang saku pun en babah dah potong..huaaaa.. pendek kata bile dah keje saya kena kuar semua sendiri..

baru-baru ni g beli kasut keje sebab ada sale.... (gatai sangat p beli kasut,sandal, purse)...kalau korang nak tahu masa saya interview saya tak sedar pun kasut saya dah pecah2 lagi 5minit nak masuk bilik temuduga baru pasan..(nie sbb kasut jarang guna khas utk temuduga bile tak guna abis la)..
en babah cakap kasut nie dpat gaji bayar balik..huaaaa lagi nak nangis.. tingat masa blom kawin..mak abah beli tak suh bayar balik pun... en babah cakap ..dia nak saya rasa susah macam mana nak dapat duit.. so kena usaha untuk dapatkan sesuatu.. 

apa lagi serahan tugas tak tahu la pasni... yang pasti hutang dah tunggu walaupun belum masuk keje.....

p/s: semoga en babah bersimpati ngan saya

6 comments:

Amalina Ali said...

Selamat bekerja kak. ^^

♥ Cmª shIemª ♥ said...

hehe..senyum2 sy bc entri ni.
semoga en hubby akak 'memujuk' :)

Eca Dwinky Asha said...

tahniah dpt PPM kak.... :)
cn babah tu saja......hahaha

Dunia Wilma said...

Tahniah dan selamat memulakan tugas ^_^

Si Matatajam said...

Happy working dear...

Zefa NorAsmara said...

Tahniah berjaya temuduga. Selamat menjalankan tugas..

ps: siapa bg tau 3 bulan baru dapat gaji? Tak adalah.. :D

Tabung Ayam