MR NUFF

cara saya buat aiskrim untuk anak-anak :)

errmm..
suka makan aiskrim???

kali nie saya nak berkongsi cara saya buat aiskrim untuk adib dan amni.. 

ada bermacam -macam jenis acuan dan warna yang menarik dipasaran, antaranya






sumber gambar oleh en google

ada yang macam sama dahulu plastik macam nie


saya guna acuan yang berwarna warni ada pemegang nyer..

cara saya buat adalah dengan menggunakan air twister ;) saya beli botol besar n pelbagai perisa
 ( tak boleh beli selalu manis sangat ) 

saya masukkan air tersebut dalam bekas dan dibekukan..


 hari nie buat perisa blackcurant esok laici lusa oren 
^_^ 

dah jadi aiskrim...


amni dengan aiskrim beliau


adib memang suka aiskrim oren nie :)


senang je kan
^_^

selamat mencuba yer 

7 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Anak2 dah besar...xmo dah eskreem yg pakai acuan2 camni :)

IntaNBerliaN said...

tingin gak nk buat.. tp aalisha kecik lg.. kne tungu besar dulu.. hihi

Dba Dealova said...

nak aiskrim jugakk.hehe :)

HeNRieTTa JoSe said...

wah.lskrg siap ada pemegang erk...sng lew bdk bdk nk mkn...

$yazuani said...

bestnya dapat makan aiskrim..hehe..
saya dah send detail bg pemenang cabutan bertuah,,hehe..TQ =)

Mummy GreenyHouse said...

suka! tp peti ais tgh penuh..kena beli peti ais besar sikit baru boleh buat ais krim sendiri.. :p

Cikgu Mas said...

wah..bestnya..macam nak buat jugaklah..bekas tu dyna beli kat mana ya.dulu pernah nampak tapi xingat...

Tabung Ayam