MR NUFF

siput sedut yang tak boleh disedut


pic: en google

alkisah sabtu baru nie teringin nak maka siput sedut..suh la en babah beli kat kedai biasa beli tue.. en babah g kedai tu tak jual , dia g kedai yang saya dah pesan awai2 jangan beli..
tapi dah kedai tue je yang ada..en babah beli ler rm3 ..ala tak seberapa je dapat...

yang sadis nyer.. siput nie puas la kami suami isteri menyedut..tak kuar2 dalam 10 biji ada la 2je yang dapat isi.. en babah dia kumpul mana yang tak dapat sedut di ketuk ngan anak lesung batu..hahahaha takut kempunan nak makan ler..rugi ler kan walaupun rm3 kan jadi kes naya

tengok2 dia potong muncung atas tue kecik jer..mencorut je mulut kami menyedut...

saya gtau en babah kite beli sendiri biar ibu masak jer....

kol mak tanya cara masak macam mana..mak ckp rendam semalam nak buang ape yang tak patut..

hahaha tu yang takut tue..takut di merayap..g pasar cari pun tengok dia nyer melekat je kat plastik..

last2 en babah cakap nak makan kite beli jer..hehehe

p/s: saya memang suka makan siput sedut selepas pandai menyedut kuar..

11 comments:

.: iEyLa :. said...

hurmm..kadang2 sebab potong hujung die sket sngt buat siput tu melekat..
so sedut2 still xkuar.. :)

adyna said...

tu la akak rasa pun macam tue .. selalu beli senang je sedut nye :(

Kesuma Angsana said...

KA n anak2 x berapa gemar ni!

adyna said...

anak2 saya dia isap kuah jer pastu suh kite makan uhuhuh

♥ Cmª shIemª ♥ said...

nyam3..sedap gak siput sedut ni...msk kicap ngan lemak cili padi..
lebih suka masak sendiri dari beli..nnti jadi cam akak..crottt2 sedut tp x kuar sbb x potong hujung tu..rrrrr..

eehhehe..kakak seri penakut ngan siput ni..

lurun namzar said...

saya teringin nak mkn tapi xpndai nk sedut.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Adyna..k.atie xpernah mkn siput sedut.Nape??hikhik

adyna said...

cma pandai masak sendiri ok arr.. akak tak pandai hehehe

adyna said...

try le lurun..sekali makan mesti nak lagi :)

adyna said...

wslm..tau nape kak atie geli ek hehehehe

Mummy GreenyHouse said...

tak pandai sedut... tak pandai makan..
tak nak makan ni..huhu. sy geli siput..~ ;p

Tabung Ayam