MR NUFF

nasi ambeng

sape suka makan???



sumber pic: en babah

masakan tradisi orang jawa..

almaklum ler sejak dok kawasan sg besar nie.. memang ramai orang jawa n banjar




saya makan nie sejak tengok jalan-jalan cari makan bersama host nyer serina tue.. nama kedai nie warung ibu.. warung ibu nie pun letak pic serina masa serina datang makan kat cni..
warung ibu nie terletak di tanjung karang jika kite dari teluk intan dia berada di sebelah kiri jalan..

kalau tengah lapar sangat kite makan nasi ambeng nie memang terbaik lah... dalam dia ada kelapa parut mee, nasi , tempe bersama suhun.. memang kenyang sangat..
letak pulak bergedil yang besar ngan ayam goreng rempah yang lembut je :)

lagi satu makan soto dia memang sedap 

selalu kami amik 1 soto 1 nasi ambeng makan 4 beranak..sebab banyak sanagt jadi tak perlu order banyak.. total termasuk air hanya rm13 jer.. air layan diri(dia letak jag air sirap,orange,tea, cuma nak air buah leh order)

kalau kengkawan otw nak ke kl guna jalan lama leh la singgah cni :)

5 ***** saya bagi 
^_^

5 comments:

lurun namzar said...

klu balik umah mak angkat, mmg nasi ambang la hidangan utama.

IntaNBerliaN said...

saya xpnh lagi mkn ns ambeng ni

adyna said...

lurun nye mak angkat dok mana?

adyna said...

nanti leh la cuba intan :)

♥ Cmª shIemª ♥ said...

0cma pernah tgk je..tp xpernah lg cuba mkn.tgk menunya2 byk sungguh.penuh 1 pinggan.. huhu..
sedap x?

Tabung Ayam