MR NUFF

agar-agar kering

nostalgia sewaktu buat kuih nie ngan arwah tok. lagi bape hari nak raya mesti arwah tok dah sibuk buat benda nie.. saya yang jadi mangsa kena jemur.. masa nie kami dok di bgn serai ..rumah 2tingkat atas bumbung awning kami letak agar2 nie...

arwah tok dah tak der.. dah lama tak makan agar-agar nie..paling senang nak buat cuma perlu ada agar2 dan gula.buat banyak warna.. jemur sehingga agar-agar kering dan berkilauan..

tu semua kenangan.. nak buat sekarang pun rasanyer orang dah tak buat.. kena buat sendiri lah 
^_^



sumber: pokcik google

3 comments:

lynn kamarul said...

suka juga makan ni. baru tahu yg ni agar2 kering

Mummy GreenyHouse said...

Ooo..buat dia mcm tu je ke?
Penah makan masa kecik2..tak tau pun ia agar2 sebenrya. tak penah jumpa lagi skg ni.. akak buat la, pastu bg sikit..hihi :p

♥ Cmª shIemª ♥ said...

cma kurang suka..
anak2 ngan abahnye je suka mkn..

x reti buat..kbykannye dpt rase time g beraye umah jiran2.. hihih

Tabung Ayam