MR NUFF

periuk tekanan mana yang sesuai

pening kepala nak fikir mana yang terbaik..


kami sekeluarga suka makan sup tulang, selalu saya akan masak dalam periuk biasa jer tapi ambil masa 1jam gak nak empuk betul-betul..

kalu ada periuk tekanan cepat ckit masak n tak banyak gas yang kena gunakan..
adakah perlu kite beli yang kapasiti besar terus.. yang mahal.. or cukup sekadar janji ada periuk tekanan.. saya dah google rata-ratanyer mahal jugak kan kalu nak yang terbaik..
menang glassware ada jual mak cakap ok jugak..

saya risau satu dengan periuk tekanan nie..kalu dia meletup..coz masa kenduri kat kampung baru-baru nie adik sedara dah terkena air panas bile periuk tekanan nie meletup..maybe over sangat apinyer..

kengkawan ada pengalaman guna periuk tekanan nie??
 jom share ^_^

8 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Adyna..k.atie xdak peyok tekanan ni.Mcm adyna gak..masak lam peyok biasa tu gak :D
Maaf la xdpt nk suggest ya..

HeNRieTTa JoSe said...

rietta bilkan mak yg pkai gas....aka api....tp kwn kwn pkai yg letrik.l..dr amway....cam selamat jew rietta tgk...mcm rice cooker jew....

Mummy GreenyHouse said...

penah guna dalam makmal masa belajar dulu..tu pun takut2 kalau die meletup..hihi. semua org psyco dah periuk tekanan ni bahaya kalau meletup.
kalau guna cara yg betul insyaAllah selamat kot.. :)

adyna said...

k.atie tu ler guna periuk biasa gak..cuma nak tunggu masak berjam ler hehe

adyna said...

amway mau rarus2 kan ;)

adyna said...

tu la kalu kena caranya xpe2 kan

♥ Cmª shIemª ♥ said...

huhuh.. xpernah ada pengalaman guna piyuk tekanan buat masa ni..

adyna said...

akak pernah guna yang mak punya..memang cepat empuk

Tabung Ayam